Complete rebranding voor Hairstudio Rayzers
Hoe het vinden van een oplossing voor inkijk bij de wasbakken van een hairstudio uitliep op een complete rebranding.
Hairstudio Rayzers is gevestigd in winkelcentrum Brazilië in Amsterdam. De wasbakken in de salon staan precies voor de raampartij in de passage. Klanten hadden te weinig privacy bij de wasbakken: iedereen die langsliep, kon zo naar binnen kijken. De vraag was dan ook om zandstraalfolie op de ramen aan te brengen om inkijk te vermijden. Een functionele en praktische oplossing.
Identiteit vertaald naar creatief ontwerp
Niet alleen de privacy moest aangepakt worden, ook de uitstraling van de salon had een upgrade nodig. Een uitstraling die past bij de visie en de juiste doelgroep aanspreekt. Dat gaat verder dan alleen signing. Het draait om eenheid en consistentie. Om het verhaal van Hairstudio Rayzers.
Om het verhaal van Hairstudio Rayzers te vertellen, doken we in de identiteit. We stelden Raymond van der Steen, eigenaar van Hairstudio Rayzers, vragen over de bedrijfsvisie, stijlvoorkeuren en de doelgroep. Hij heeft het interieur van de salon een aantal jaar geleden met zorg samengesteld. Voor Iwaarden een mooie kans: het bestaande interieur als uitgangspunt voor de nieuwe look and feel. Consistentie? Natuurlijk.
Ons ontwerpteam is aan de slag gegaan met een creatief ontwerp op basis van de identiteit van Hairstudio Rayzers. Dat resulteerde in een nieuw logo, een bijpassende huisstijl en strakke signing.